• Cityplaza Nieuwegein
  • Cityplaza Nieuwegein
  • Cityplaza Nieuwegein

Cityplaza Nieuwegein

Cityplaza

Revitalisatie

In het hart van Nieuwegein ligt het winkelcentrum Cityplaza. Dit in 1983 gebouwde winkelcentrum had grote behoefte aan uitbreiding en modernisering. De nieuwe uitstraling van de passage, het centrale plein en de entrees zijn de belangrijkste veranderingen geweest. Daarnaast is er ook gekeken naar de herinrichting van de Foodplaza op de eerste etage. Moodsquare werd gevraagd door aannemersbedrijf Van Zoelen uit Utrecht mede ideeën te ontwikkelen voor deze ingrijpende revitalisering met als opdracht Cityplaza transparanter en levendiger te maken en een ruimer gezicht te geven.

Het winkelcentrum biedt de consument een compleet aanbod. De ruime opzet van het centrum, gecombineerd met het transparante dak dat de zon als het ware verwelkomt, geven het winkelhart inmiddels een levendige sfeer. De aankleding van het winkelcentrum is door Moodsquare verzorgd en geeft het winkelcentrum een moderne uitstraling, waarbij functies optimaal benut zijn. Moodsquare heeft de ruimte namelijk zo ingericht waardoor er een echt winkelcircuit is ontstaan. In maart 2012 is de tweede fase inmiddels afgerond waardoor Cityplaza een onderdeel van één van de grootste binnenstedelijke ontwikkelingen van Nederland is geworden.

Doordat er steeds minder commercieel vastgoed door de marktwerking wordt ontwikkeld, heeft Moodsquare revitalisering van kleine en grote projecten een grote rol gegeven in hun core business. Kenmerkend voor deze revitaliseringprojecten is de continue vernieuwing waardoor er voor de consument een levendig beeld van verandering ontstaat. Hierdoor is er voor de bezoeker een veel grotere aantrekkingskracht en is inmiddels bewezen dat winkels (centra) die het uiterlijk van de projecten op hun beloop laten de economische vitaliteit uithollen. Om dit te voorkomen maakt Moodsquare studies van mogelijkheden van revitalisering van hele kleine tot grote vernieuwingen door gebruik te maken van nieuwe praktijkgerichte, toepasbare kennis en vernieuwende vaardigheden. Bij Cityplaza in Nieuwegein is dit uitstekend gelukt en is hier een levendig winkelcentrum ontstaan als onderdeel van een grote ontwikkeling. Straks kent Nieuwegein een totale winkeloppervlakte van 56.000 m², waarbij het stadscentrum getransformeerd is van een naar binnen gekeerd overdekt winkelcentrum naar een veelzijdig en levendig stadscentrum waar winkelen, wonen, werken en uitgaan.

Cityplaza Nieuwegein
statement avatar
Een (nieuwe) eigen identiteit waarmee Nieuwegein zich onderscheidt van andere groeisteden. quote end
Terug naar overzicht
Volgende referentie